BULUTLARA ERİŞİLEN ÜLKE BOLİVYA

BULUTLARA  ERİŞİLEN ÜLKE BOLİVYA

COBACOBANA - 24.12.2015. 122 çıkış 66 cı ülkem:

Sabah erkenden TİTİCACA otobüs firması ile puno dan Bolivyanın cobacobana şehrine hareket ettik. Yolculuk 3.5 saat ve 2o sol=6,5$.Cobacobana şehri dünyanın enyüksek gölü olan titicaca gölünün kıyısında kurulmuş,uzun plajlara sahip küçük bir şehir.Utama hotelde günlük 30$ kahvaltı ve ısınma dahil kalıyoruz.Bolivyada ısınma çok önemli geceleri ısı 4-5 dereceye düşüyor.Sınır geçişlerinde sıkıntı yok.Sınırdan şehir 8km.Otelimizde limitsiz çay,kahve,meyve ikramları var.2010 yıllarına bolivyayı ziyaret eden gezgin arkadaşlar buranın çok ucuz olduğunu yazmışlardı,2015 yılından itibaren bu ucuzluk imajı silinmiş. Tarihi Basilica katedrali 1580 yılında inşa edilmiş.Mercadoyu gezdik alışveriş yaptı.

1$=6,80 bolivar.Sahilde kahve içtik 35blv=5$- 1tl=2,5 bolivar.Göl üzerinde İSLA DEL SOL güneş adası bulunmakta olup günlük turlar düzenleniyor.Hosteller adanın kuzey kısmında bulunuyor.Adaya gidiş geliş 30blv=5$.Basilica katedralin önünde arabaların kutsanması törenini izleyin.

LAPAZ.26.12.2015: Cobacabana,dan sabah 9,30 lokal otobüsü ile kişi başı 25blv=4$ ödeyerek lapaz şehrine hareket ettik,yol dağların arasından virajlı olarak devam ediyor bir süre sonra dik yamaçtan göl kıyısına indik ve otobüs ile mavna(motorsuz tekne) bindik ve karşı kıyıya geçtik,tuvalete gittiyseniz bu arada siz otobüsü kaçırmış olabilirsiniz 20m solda motorlar üçret karşılığı sizi karşıya geçiriyor ve otobüs sizi bekliyor olacak.Toplam 3,5 saatte lapaz otobüs terminalinin altındaki ana caddede olan MONTES  indirdi.SAGAMAGA caddesini sorduk 7 blog ilerde yürüyün dediler yol bayır aşağı olduğundan 20 dakikada caddeye ulaştık.YORK B&B no:229 hostele yerleştik.Yeniyıl nedeni ile fiatlar uçmuş 9metrekare oda kahvaltı dahil26$.Hostelin yeri san farancisco meydanının 50m üstünde.Bizim üst sokağımız WİTCHES hediyelik eşya çarşısı.SF meydanının arkasındaki yeşil boyalı LANZA mercado tüm ihtiyaçlarınız karşılaya bilirsiniz.Lanza ile bağlantılı üst geçitten ünlü caddeleri COMERCİO yürüdük,caddenin sonuna kadar yürürseniz PLAZA MURİZZO meydanına varırsınız.Burada müze ve devlet binalarının çevrelediği küçük bir park var.Müze ile askerlerin nöbet tuttuğu bina arasından aşağı inerseniz ana cadde av.CAMACHO çıkarsınız köşeden sol tarafa doğru 300m yürürseniz sağda MERCADO CAMACHO VE PLAZA CAMACHO görürsünüz bolivyalılar yenilikler yapmaya çalışmışlar ama görüş yelpazeleri dar olduğundan bir şeye benzememiş.Bolivya wrestling cholitas diye bolivya kültürünü tanıtacak etkinliğe kişibaşı 90blv=14$ bilet aldık.45 kişi ile birlikte 1968 model fort otobüs ile 45 dakika yol aldık bizi üstü çinko ile kaplı duvarları yarı açık spor salonuna getirdiler,turist olarak 100kişi yerli halk olarak 300kişi vardık.Meğerse amerikan güreşinin bolivya uyarlamasını izliyoruz soğukta buz kesildik 2,5 saat sürdü grip olduk sakın gitmeyin.Hostelin odası küçük olduğundan bir üst sokakta hotel FUENTES(calle linares,no 888) taşındık.Odası büyük,kahvaltı,oturma salonu,bilgisayar  wifi hepsi mevcud 180blv=26$.Odalarda ısıtma yok geceler soğuk oluyor.Önünde multicime(multisin)yazan minibüs ile markete gittik 1,5blv.San francisco meydanının sağ köşesinde (galeria la ripablica 7ci kat)ICHURİrestotant var çok güzel ve uygun fiata yemek yerken,lapaz,ı seyredersiniz.2porsiyon biftek 7$.(çorba,salata açık büfe üçretsiz)SF meydanından av plaza espana yazan minibüse binip telefirico amorillo nun köşesinde indik,50m yürüyüp telefiriğin yanına geldik.Telfirik,ten verde,de inip irpavi mega center avm gezdik.Aynı yoldan geri döndük.Yeni yılı san francisco meydanında bolivya halkı ile kutladık.Bolivya da 30 aralık 2 ocak arası hayat durdu,şehirler arası vasıtalar çalışmadı. Son gün plaza comersio yürüdük plazanın meydanının sağ tarafında puma katari yazan lüx otobüslere bindik2blv,lapaz şehrinin yeni ve güzel semtleri,cala ve la florida,yı görüp geri geldik.Biz yüksek irtifadan etkilendiğimiz için daha yüksek olan şehirlere gidemedik.Lapaz şehrine 3 gün yeter,güvenli ve rahatlir şehir,günlük 2 kişi 35$ yeter.