PATTAYA DAN LÜZUMSUZ BILGILER.

PATTAYA:18 ocak 2017 (124 yurt dışı seyahatim 67 ülkem -20 ci tayland ta gelişim.) gulf air ile suvarnabhumi hava alanına indik.8 kapının oradan 11,30 pattaya otobüsüne 120 bath (12tl).bilet alıp 2 saat sonra pattaya klag (central pattaya)geldik.Valizler den dolayi taksiye 300 bath verip 4 kişi ve 4 valizle Big C extra (biksi extra)marketin önünde indik.Karsisindaki otelimiz the icon plaza 5 katına yerleştik. Aylık 12.000+2000 su+elektrik =14000bath= 1400 TL.Odamız büyük, rahat,mikrodalga,şu satıcısı, tv,klima,ini mutfak,balkon var.
1-Koh larn, adasının TAWAEN BEACH koyuna gittik güzeldi.
Gidiş worth,geliş 30 bath,tuttuk 20bath.
2-jomtian beach gittik 10bath.
3- Taksi ile silver like ve müzeye gittik,1000bath.
4-Taksi ile nohut garden bahçesine gittik,taksi 1000bath,giriş 800bath,içeride gezdiren otobüs 100 bath.
5-Big c extranın önümden 300m yürüyerek sol köşeden dönüp petronans benzin istasyonunun içindeki udan thani
ve khon ken otobüs terminaline gittik.Aynı yerden BKK minibus kalkıyor, 140bath.Oradan tutkuyla 100 bath verip sukhumvit yolundan Kremay pattaya otobüs garajında gittik.tuktukla binerek yunuslarin olduğu göbeğe geldik,burada tuktuk değiştirip NAKLUA markete gittik.Burası balık pazari aynı zamanda pişirilmiş servis ediliyor..
6-sukhumvit road üzerimdeki makro marketen corn tortillas aldim.59bath.Beyaz renkli tuktuk ile caminin önünde indim,300m yürüyüp icon otele geldim.cami-makro market 2km 10 bath.
7- Top,s marketin önünden tuktuk ile central marina plaza,ya gittik.Yeni dizayn yapılmış çok güzel olmuş.
8- Alkazar show dan pazartesi gününe bilet aldık. Balkon ön koltuklar kişi 600 bath.(60 tl.)
9-Hediyelik eşya mağazası LUKDODshop pattaya,gittik.Big C extranın otopark tarafındaki sokağında 1 km ilerde.209/10 soi YUMEİ Nort pattaya road.
10-Bang  Sean plajina ve maymun tepesine gidebilirsiniz.Pattayadan 20 km, chon buri tarafında.
11-Koh lak adasına motor ile 30bath gittik.iskelenin sonundan Taşın beach tuktuka ile20bath sahile geldik.Deniz ve kum harika.
12- sukhumvit caddesi uzerindeki big c markette rayonk istikametine 10km giderseniz sol tarafta WAT YANSANGWARARAM levhasini takip ederek 3 katli çin müzesine ve takiben silver like gölüne ulasirsiniz.oradanda nong nooch tropical garden gidersiniz.
13-Pattaya otobüs istasyonu caddesi uzerinde, (pattaya nua-pettrakul star.)TOSCANA hediyelik eşya mağazası var.Mutlaka görülmesi gerekir.
14-Necdet doğan arkadaşımızın arabası ile pattayadan 24 km uzakta  sukhumvit caddesi üzerindeki askeri deniz birliğinin içinde bulunan SAİ KAEW BEACH sahiline gittik.Çok güzel bir yer.Askeri ordu evinde üst düzey komutanlarla birlikt akşam yemeğimizi yedik.
15-Tayland,ta vizesiz geldiğinizde hava limanında 28 günlük vize verirler.Daha çok kalmak için jomtiyen semtinde soi 5
sokağında vize uzatma bürosunda ikinci 30 günlük vize alabilirsiniz.Tayland,ta her ay vize statüsü değişiyor, üçüncü  ay kalmak isterseniz laos,kamboçya, myanmar,malezya gibi ülkelerden birine gidip (karadan ve havadan fark etmiyor) en az 5 gece kalınırsa tayland girişte  son olarak 30 günlük vize alırsınız.Eskiden karadan girişte 15 gün havadan girişlerde 30 gün veriyorlardı. Yine aynı gün  içinde sınırdan giriş çıkış yaparsanız 15 gün vize alırsınız.
16-Tayland ta ev alırken ince noktalar:
A- Yabancı kişiler basit şirket dedikleril (3 kişi ile kurulan) ve senelik masrafı 100 $ olan bir şirket sahibi değilseler 3 cü kat dahil ev ve arsa alamazlar.4 cü kat ve sonrasını tapulu olarak alabilirler.(30 yıl sonrası mechul).
17- 1,5 yıllık emekli ve öğrenci vizesi komisyonlar ve rüşvetler dahil 5000 tl mal oluyor.