TAİWAN

TAYWAN ;5 aralık.sabahı tokyo narita hava alanina metro ile gittik.ofis. ilgilileri  taiwan vizemiz olmadigini,taipei hava alaninda ucret ödeyip vize alabilcegimizi soylediler.scoot air ofisinde ,

islemlerini yaptik. Daha once ismini duymadigim bir hava yolu,ama 777-200E ile ucuyor,yani biz kendimizi cok gelismis saniyoruz ama dunya almisbasini gidiyor.Guzel bir ucustan zonra taipei airport indik.vize islemleri 5 dakika surdu,birform,bir resim,800nt$=56tl=25$.30 gunluk vize verdiler.valizleri aldik disari ciktik danismadan harita ve genel bilgileri aldik.7nou otobus bilet gisesinden kisibasi 125nt$=4$ biletlerimizi aldik.Disarida 5 nolu perondan otobus,e bindik 60 dakika sonra Taipei Main Station geldik.oradan mavi hat ximen istasyonuna gectik,daha once ayirttigimiz One plus one hoteli  bulduk,(3F,no:34 kunming st.tlf-2389-2886,  2389-2866)otel sehrin merkezinde apartmanin 3cu katinda,oda 15m,2 adet duble yatak var,bakimsiz,2 tv,buzdolabi,sackurutma,sicaksu,cay,kahve,icmesuyu var.idare eder.geceligi 46$=100tl.bulundugumuz kunming caddesi cuma aksami olmasi sebebiyle cok kalabalik.sisede yogurt aldik 50nt$=1,5$.
Pakette 500gr mango meyvesi aldik 200nt$=6$.
6/12/2014 Taipei:   Sabah mavi hatta ayni adi tasiyan Longshan temple,ye gittik. Istasyondan cikmadan sari renkli cikis panosuna bakin cikicaginiz yerin numarasini bulun.longshan templede istasyondan cikinca 90m ilerde temple,yi goreceksiniz,templeye 20m kala sagda havuz var,su dansi yapiliyor templenin aksi istikametinde  havuzun karsisinda daryolda pazar var gezilebilir.temple cok guzel gezilmesi lagzim.oradan mavi hatla istasyon ile ayni adi tasiyan Sun Yat Sen memorial hall gittik,burada taywannin kurucucu ve 32 yil diktatorlukle yoneten sun yat sun hayati resimler ve tarihsel olarak anlatiliyor,bahce duzenlemesi cok guzel,ucretsiz.oradan ayni bolgede olan The story of Bopillion,from tradition to modern,taywan tahsil kademeleri hakkinda eskileri,resim ve anim asyonlarla anlatiyor.eski cin evlerini restorasyon yapmislar.direk metro ile giderseniz Wanhua station,cikin northbount on kanding road 10dakika yuruyun.oradan mavi hatla Houshanpi duraginda indik cikislevhasinda yazili olan Raohe night market ,te gittik,burada sadece giyim esyalari satiliyor sabah 10 dan itibaren acik,aksam hava kararinca yiyecek tezgahlari bir bir yerini aliyor.birde giriste cok ilginizi cekecek temple var sansimiza cin yili kutlamalari vardi , cok eglendik.Taipei tren istasyonun karsisindam shin kong mitsukashi mall gittik,b2 katinda market var peynir ve sabah kahvaltisi aldik.
7/12/2014 Taipei: Bugun sansimiz yukseklerden acildi havanin cok guzel olmasi dolayisiyla kahve rengi line 1 hattin son duragi olan Taipei zoo istasyonuna gitti,metro cok ucuz en uzun hat 0,80cent. Zoo,nun yaninda telefirikle cikilan Maokong gondola tepesi var hat 4 km fazla ve cok yuksek,yukseklik korkusu olan binmesin,ayrica asagidan 15nt$=1$ minibusler kalkiyor.Bende yukseklik korkusu var bir cesaret ornegi sergilemek istedim ama farkin da degilim karsimda oturan ingiliz yuzunuz beyaz oldu hastamisiniz dedi,panik oldugumu soyledim guldu,rahat olun arabadan daha guvenlidir dedi ama gel bana sor.25 dakika suruyor.dag cok guzel hersey mevcud,inerken minibus ile indik.kable tek cikis 50nt$=1,7$.
Ayni metro ile kirmizi hattin kesistigi Daan duragina geldik,kirmizi hat ile Taipei 101 world trafe center gittik.Salonda digital fuar vardi binbir cesit marka urunlerini sergilniyordu.Bizim beyenmedigimiz asus,acer gibi markalar bas roldeydi.

7/12/2014 Taipei:2:center,in karsisindaki 101 tower,a gectik burasi ayni zamanda mall her turlu ihtiyac karsilana bilir.cok lux magzalar var.f5 asansoru ile 5ci kata ciktik tower,a cikmak icin bilet almaya saat 4,30 ol ustu kiz 5,30 dan once sira gelmez degince cikmaktan vazgecip,yarina biraktik.oradanayni kirmizi hat ile Jianten istasyonuna geldik burada Shilin night market var.taywan demek gece pazari demek.shili de igne atsan yere dusmez durumda.sira bekleyerek lokantada yer bulduk, dana bonfile,koyun pirzola,corba,ekmek 445nt$=15$.yuvarlak mini patates aldik 20 ad 30nt$=1$.kestane 50nt$=1,5$.soyulmus mango aldik500g,200nt$=6$.4adet soyulmus pakette kivi  109nt$=3$, iki cafe latte210nt$=6$.
8/12/2014 Taipei:Sabah kirmizi hattin en sonundaki Tansui istasyonuna gittik.Burada  Danshui old street,s var.metrodan Beitou duraginda aktarma yapilarak gidiliyor.donuste aktarma yok.deniz kenari guzel bir semt gece pazarlari var birde spa yerleri var,biz girmedik,gorulmeye deger.oradan donuste ayni hat uzerindeki Shilin istasyonunda indik istasyon cikisindan 50m solda otobus duragi var 815,130,304 nolu otobusler National Palae Museum gittik.cok buyuk bir alana kurulmus genelde dokuman,4 boyutlu gosteriler, resim, tarzinda bir muze.biz girdik 2 kisi 500nt$=16$.Hava ciseliyordu kirmizi hattin Taipei 101,world trade center duraginda indik yer altindan direk f5 asansoru ile bilet satilan kata ciktik.bu katta twings cay magzasida var.bilet almaya gittim sira yoktu bileti isteyince bana 3 kart gosterdiler bugun havanin bulutlu oldugunu ve hic biryeri goremiyecegimizi anlatan karti gosterdiler,birde 88 ci kata izin verildigini soylediler bizde daha 6 gun burdayiz hava duzelince gideriz diye vazgectik.B1 katinda marketin karsisindaki restorant,ta yemekyedik,anduzbeef+tavuk izgara,corba,pilav salata=490 nt$=16$.biraz dinlendikten sonra starbucks,ta kahvemizi ictik.2cafelatte 210nt$=6$.aksam 7 dolayinda mavi hatta ayni ismi tasiyan istasyondan Longshan templenin karsisindaki Huaxi street tourist gece pazarini,marketini gezdik.Tayvan halki isten ve dukkanlardan gece 8,9 dolayinda siktigindan herkez gece kurulan yiyecek pazrlarinda karnini doyurup evlerine gidiyorlar.
9/12/2014,Taipei:Bugun amacsiz sokaga ciktik,hava yagisli mavi hat ile Taipei city hall gittik.oradaki mall,lari dolastik.taipei city hall exit 2 cikisinin b1,b2 katlarinda cokguzel ve ucuz yemekler yiyebilirsiniz.oradan taipei main istasyonunageldik Tainan sehrine bilet baktik bizim dusuncemiz sabah gidip aksam gelmekti, otobusler 4,5 saatte gidiyor,350nt$=11$,yavas tren 4,5 saat 750nt$=23$, hizli tren 1saat,45dakikada gidiyor1480nt$=46$.dusunduk 5,6 saat kalacagimiz yere gidis gelis 184$ verilmez dedik vazgetik.main istasyonu okadar buyuk,ki inanamazsiniz buyuk bir kasaba yeraltinda yasiyor. Oralarda eglendik,alisveris yaptik,tayland,a gidecegimizden burdaki saticilar yazlik mallari elden cikarmak icin ucuz veriyorlar,bizde ihtiyacimizi aliyoruz.buradan kirmizi ve yesil hatta aktarma yaparak ,yesil hatta bulunanTai power building istasyonuna,gittik.Burada Shida night market var.hava yagisli oldugundan tum tezgahlar acilmamisti yinede hareketliydi.birseyler atistirip otele donduk.tavuklupilav,corba,salata 160nt$=5$.haslanmis tavuk,nodel corba 170nt$=11$.bizim hotel public spor center karsisindaymis otelsahibi uyardi ucuz fiata havuza girer spor yaparsin dedi bende hemen ayni tesisin altindan bir mayo alip290nt$=9$, 110nt$=4$havuz girisine odedim,havuz cok guzelayrica 7-8tane su masaji atraksiyonu var.
10/12/2014 Taipei:Sabah 11 de yesil hatta bulunan CSK (chiang kal-shek)momiral hall,anit mezarina ve kulturel complex gittik.cok guzel bir alan yaratmislar mutlaka gorulmesi lagzim.exit 5.ayni istasyonda exit 2 den cikarsaniz Nanmen markete gidin ikinci katta tertemiz imrenerek karninizi doyurun.giris katinda satilan cerezler uygun fiattir sadece ustunde gordugu uz fiatlar 1kg degil 600gr gore yazilmistir.ornegin cevizin 600gr mi 320nt$=9$ bizde ceviz kg 50tl.yine yesil hat ile Gongguan istasyonunda Shuiyuan market.cine plaza,national taiwan unuversite, gezdik.

10/12/2014 Taipei,3.Oradan mavi hat ile Fuzhong istasyonuna geldik.exit1 ciktik 200m yuruduk Lin Family Mansion and garden, parkina geldik.17yy da bir aile tarafindan kurulan kulturel kurumlari anlatiyor.gidilmesi lagzim.aksam yeni vizyon, misir firavu u Ramses,si anlatan 3D bir filim vardi onagittik. giris 270nt$=8$.
11/12/2014Taipei:Hava ciseliyor son gezmedigimiz Xingtian temple sari line ile gittik.istasyon ismi de ayni.bugun kutsama ve sifa dagitma gu nuymus cok kalabalikti sirayla dertlerini soyleyip sifaci kadinlardan kendilerine veya gelemeyenlerin giysileri ustune sifa istiyorlardi.ordan taipei,nin alis veris kalbi Zhongxiao caddesinde atiyor.bu ana cadde 3 semt olarak siralanmis 5km lik cadde.mavi hatta ayni isimde 3 istasyon olarak siralanmis.zhongxiao,xinsheng,fuxing,dunhua yuruyebildiniz kadar yuruyun.
12/12"2014 Taipei:Cuma gunu namazimizi kilalim dedik.yesil hatta Gutin station,exit 4 cikin saga donun 500m sonra ust gecit var,ust gecidin saginiza alin karsiya gecin sag tarafinizda park  olacak 100m yuruyun camii solunuzda.yurumek istemeyenler istasyondan ciktiktan sonra 50m ilerde15-18 nolu otobuslere binebilirler.cami,yi saginiza alin geriye dogru 500m yuruyun sagda Taywan normal universiti var,onunde SAIZERIYA restorantta yemek yiyin,kaliteli,guzel,ucuz.tavuklu somon ve garnitur,yedik 199nt$=6$.ayrica 3 adet tavuk kanat,karidesli yumurtali peyni,patates147nt$=4$.Ordan mavi hatta gecerekHoushanpi istasyonundan exit1 ciktik giysi pazarina gittik,burayi gormeden taipei den birsey almayin.meraklisina bir gun ister.
13/12/2014,Taipei:Hava soguk disarda gezmek sikintili olur diye ximen den yuruyerek Taipei main istasyonuna gittik,1km.istasyinun alti ve kapali sehir,ayrica istasyonun karsisinda 2buyuk mall var yan tarafinda nova elektronikciler mall var aksam ustune kadar usumeden gezdik.mall,larin b1,b2,b3 katlari market ve restorant cok guzel ve uygun fiata yemek yersiniz.biz 12$ karnimizi doyurduk.kosedeki mall ile karsisindaki nova mall sokagindan istasyonu arkaniza alip baktiginizda 200m ilerde Internasyonal Taiwan museum ve icinde bulundugu 228 peace park donation site,yi gorursunuz.buraya yaniniza findik fistik almadan gitmeyin sincaplar sizi rahat birakmazlar.muze,ye giris 30nt$=1$.aksam ximen donduk sehrin kalbi ximen sokaklarinda atiyor binlerce kisi gezip egleniyor,atraksiyon,ve sahsi gosteriler var.muzeye kirmizi hatla NTU haspital, exit 4 gidebilirsiniz.kunpir aldim 60nt$=2$.starbuck kahve 105nt$=3,5$.
14/2014Taipei:Hava acti bugun taipei towar,a gidecegiz.mavi hattan ,kirmizi hatta CKS istasyonundan gectik. Kirmizi hattin taipei 101 duraginda indik exit 4 ten ciktik 30m sonra salondasin oradan 5f asansoru ile kata cik buradan biletini al karsidan sirayagir asansor sirasi gelince resmini cektir,agzin a ik olarak asansore bin,48 saniyede 88 ci kattasin.biletler 500nt$=15$.91ci kata merdivenden cikiyorsun,iceride towar yapilis hikayesini anlatan animasyon filmini izle.87 ci kata yine merdiven ile inip alisverisini yapiyorsun ve buradan ister 5f istersen yemek bolumu olan B1 ine biliyorsun.resmini 88 katta resim bolumunden 2 li istersen 600nt$=19$ aliyorsun.b1 indik yemegimizi yedik.10$ odedik.yarin tayland,ta gecis var kisliklari camasirhaneye goturup yikiyacagiz.7kg camasirin yikanmasi,kurulanmasi deterjani toplam 13$ geldi.
15/12/2014 Taipei:Bugun 8,10 da thai air ile BKK ucacagiz.sabah main stationa gittik,mall,lari gezdik. Saizeriya restorant,ta yemek yedik ve taipei,ye veda saatti geldi.otele gittik bize 10 gun boyunca evimizi aratmayan otel sahibi jan ile vedalastik,bize hediye sekerler almis,taksi cagirdi, resimler cekildi sarildik  vedalastik.otelden taipei main station yaninda bulunan west bus station 10 dakika ve 75nt$=2,5$.1819 numarali otobusten kisi basi 125nt$=4$biletlermizi aldik yerden 45m yukseklikteki yoldan 55 dakikada taouyen hava alanina geldik, TG635 sayili 20,10 thai air ucagi ile 3saat10 dakikada bkk vardik.
1-Taipei guzel ve guvenli sehir,hayat Ximen istasyonu cevresinde,exit 5-6.
2-ucuz degil,asiri pahallida degil,metro ucuz,heryerde yemek yersiniz temiz.