TAYLAND İNCİSİ UDON THANI

UDON THANİ:20/02/2017 Akşamı petronans akaryakıt istasyonundan (sukhumvit caddesi üzerindeki cami ve kilisenin yanındaki istasyon)407 isimli şirketin otobüsü ile 8,30 da hareket ettik.12 saatlik yolculuk sırasında Nakron Ratchasıma (KORAT) ve Khong kaen de durdu.Sabah 8,30 da udon thani terminaline geldik.Daha önce yer ayırdığımız LE'LUXE residence hotele tuktuk ile 50 bath gittik.Otel şehrin içinde her yere yürüme mesafesinde odalar büyük ve düzenli 450 bath. (348/15 moo1,son Hnongbua 3 makkang muang udonthani call 006642321900).
1-Yürüyerek NONG BUA LAKE gittik.
2-Göl etrafında thani ,china kültürel center var.
3- Nong BUA pazarı gezdik.
4- Nusasiri garden of faith gezdik.
5- Tren istasyonuna gelmeden solda UD TOWN gezdik.
6- Ud town solumuza alıp ana cadde ye çıkınca 150m ilerde sağda Central plaza var.Her türlü günlük ihtiyacınızı karşılarsınız.
7-Central plakanın karşı sokağında bus istasyonu var.
8-Otelimizin önünden sabah 7 de 100bath verip tuktuk ile sabah 6 da Postri road üzerinde kurulan TEDSABAAN pazarına gittik.Buranın özelliği köylülerin kendi yetiştirdikleri ürünleri halka direk satması. Çeşitli meyveler aldık.Pattaya da kaliteli mango nun kilosu 150 bath hiç düşmedi, burada aynı mango nun kilosu 50 bath.
8-Central plaza,yı sağınız alıp PRAJAK road istikametinden room yurursenizCLOCK CİRCLE meydanında gelirsiniz.
9- Clock circle meydanından sola girince sağ tarafta giysi toptancıları var.Yola devam edin 250m sonra FOUNTAİN CİRCLE meydanı geliyor.
10- Bu meydan dan 250 m daha yurursenizPRİNCE PRAJAK MONUMENT anıtına gelirsiniz.
11-Sabah 7,20 otobüsü ile 2 saatte khon kaen gitti.Terminalden taksiye binip laos konsolosluğuna geldik.Kimse ilgilenmiyor masa üstündeki formları doldurduk, daha önceden bir otel ismi not almıştım onu
yazdım.Yetkili camı araladı bir resim, pasaport,1600bath,ve formları aldı. 30 dakika sonra vizeli pasaportları iade etti.21 günlük vize vermiş.Başka hiçbir ayrıntı yok.
12- Pattaya dan vize almaya gelenler otobüs khon kaen terminaline girmeden önce (sabaha karşı 6 civarı varıyor )şoföre Lotus,Tesco extrada ineceklerini söylesinler. Çünki laos konsolosluğu terminalden 10 km geride ve geliş yolunda,iki sefer taksi,tuktuk üçreti ödemeyin.Tesco,lotus sabah 8 de açılıyor, kahvaltı yapıp, saat 9 da geliş yönünde 200m gerideki konsolosluğu gidersiniz.işiniz bitti mi konsoloslugu önünden yeşil tuktukla 10 bath sizi terminale götürür.
13- Terminalin içinde sağdaki gişede (no visa no tiket yazan yer.)Aynı gün içinde bilet kesiliyor.Önceden bilet verilmiyor.
12- Laos konsolosluğu adresi: 512 moo.2 mıttapab road,
Tam bol naımuang muang Khon Kaen.
13-Udon çok güzel ve eğlenceli bir şehir. PATTAYA şehrine göre %50 daha ucuz.
14-Yabancılar genelde central plaza,nın tren istasyonu tarafındaki sokak olan SAMPANTAMİT road Meung caddesinde kalkıyorlar.
15-Akşam buranın mini walking street gittik,go go barlar yok,sadece bar ve canlı müzik var.6 şişe büyük bira,2 şişe fanta 520 bath.
16- Cumartesi aksamı UD Town meydanında gece pazarı kuruluyor, canlı müzik var.
17-Şehrin biraz dışında taylıların ve taylı eniştelerin gittigi TALADPA BAN NAKHA pazarı ve tapınağı var.
18-Nong khan sınır şehrin de ünlü DONATİON FOR SALAKAEOKU tapınağını mutlaka görün.Hinduzim,budizm ve dinlerin nasıl ve şekilde geliştiğini tasviri yapılmış.
19-Yine THASADEİ market nong khai de ziyaret edilebilir.
20-Khon Kenan yolu üzerinde MAKRO market ve makro marketin metre üst tarafinda sebze, meyve ve toptancı hali var gezerseniz Pattaya da ve parekende meyve satanların bizleri ne kadar kazıkladığını görürsünüz.
21-Tren istasyonundan 8.03.2017 Sabah 7,38 Bangkok,a kisi basi 479 bath bilet aldık, yolumuz 10 saat sürecek.
21-Udon thani gerçek tayland şehri tayland çözebilmek ve anlamak için kuzey ve kuzey doğu şehirlerini görmek lazım.